Brzdové a blokační systémy
Pro každou konkrétní aplikaci vhodné řešení
Mezi systémy, které jsou určeny pouze k brzdění, patří samočinné a bubnové brzdy. U blokovacích systémů existují různé typy blokovacích zařízení, která je opět možno ovládat rozdílnými způsoby. Jednotlivé možnosti jsou uvedeny v následujícím přehledu.
-
Brzdové systémy
Bubnová brzda ovládaná lankovým táhlem
Struktura a funkce
- možné ovládání díky ovládací páce prostřednictvím lankového táhla (jak je uvedeno výše) nebo systému tyčí
- po uvedení do činnosti se brzdové čelisti přitlačí na těleso litinového kola, které je konstruováno jako brzdový buben
Výhody
- konstantně vysoká brzdná síla – i za mokra
- krátká manipulační dráha
Další informace
- podrobný popis a přehled pevných kladek s bubnovými brzdami najdete zde
Samočinná brzda ovládaná lankovým táhlem
Struktura a funkce
- možné ovládání díky ovládací páce prostřednictvím lankového táhla (jak je uvedeno výše) nebo systému tyčí
- V nepoužívaném stavu brzdové čelisti díky pružině tlačí na těleso litinového kola, které je konstruováno jako brzdový buben.
- po uvedení do činnosti se brzda uvolní
Výhody
- konstantně vysoká brzdná síla – i za mokra
- bezpečnost / ochrana osob
- krátká manipulační dráha
Další informace
- podrobný popis a přehled pevných kladek se samočinnými brzdami najdete zde
Samočinná brzda pro šestihranné připojení
Struktura a funkce
- možné ovládání prostřednictvím šestihranné tyče
Výhody
- konstantně vysoká brzdná síla – i za mokra
- bezpečnost / ochrana osob
- krátká manipulační dráha
Další informace
- podrobný popis a přehled otočných kladek se samočinnou brzdou najdete zde
-
Brzdové (blokační) systémy pro centrální nožní ovládání
Spojení dvou otočných kladek přes nášlapný pedál
Struktura a funkce
- brzdicí patka se neotáčí spolu s kladkou
- brzdicí patka varianty „ideal-stop“ standardně s průchozími otvory pro snadnou instalaci nášlapného pedálu, který vzájemně spojuje dvě brzdicí patky
Výhody
- časová úspora, jelikož jedním úkonem lze současně zablokovat či uvolnit obě kladky
- snadná obsluha
- pracovní bezpečnost
Další informace
- technický popis brzdy „ideal-stop“ najdete zde
- k dispozici u série konzol Blickle LK, LH, LEX
Spojení dvou nebo čtyř otočných kladek přes systém tyčí
Struktura a funkce
- spojení více otočných kladek přes systém tyčí
- systém tyčí je spojen prostřednictvím šestihranu s brzdným uložením kladky
Výhody
- časová úspora, jelikož jedním úkonem lze zablokovat či uvolnit dvě, respektive čtyři kladky současně
- snadná obsluha
- pracovní bezpečnost
- malý manipulační úhel
- možné ovládání z obou stran vozíku
Další informace
- technický popis brzdy „central-stop“ najdete zde
- k dispozici u sérií konzol Blickle LE, L, LK a LH
Spojení několika pevných kladek přes systém tyčí
Struktura a funkce
- spojení více pevných kladek přes systém tyčí
- systém tyčí je prostřednictvím šestihranu spojen s brzdným uložením nacházejícím se uvnitř konzoly kladky.
Výhody
- časová úspora, jelikož jedním úkonem lze zablokovat či uvolnit několik kladek současně
- malý manipulační úhel
Další informace
- technický popis brzdy „central-stop“ najdete zde
- nestandardní řešení na vyžádání
-
Brzdové systémy pro centrální blokování směru
Směrová blokace, lze instalovat dodatečně, ovládání nožním pedálem, západka
Struktura a funkce
- Směrové blokace (uvolněné) jsou montovány na základovou desku otočné kladky. Po aktivaci pedálu se blokování směru odemkne a kladka se může otáčet.
- Pokud je pedál zatlačen nahoru, může kladka při rozjezdu v přímém směru opět zapadnout (otáčivý pohyb kladek se opět zablokuje).
Výhody
- je možné spojení více směrových blokací prostřednictvím tyče
- možnost dodatečné montáže na standardní kladky
- stabilita v tažné soupravě + flexibilita na pracovišti
Další informace
- technický popis najdete zde
- k dispozici u mnoha sérií konzol Blickle
Směrová blokace, lze instalovat dodatečně, ovládání nožním pedálem, samozápadka
Struktura a funkce
- Po aktivaci pedálu se blokování směru odemkne a kladka se může otáčet. Jakmile je otočná kladka opět nastavena do požadovaného směru jízdy, pedál se díky pružině vrátí zpět do své klidové polohy.
Výhody
- možnost dodatečné montáže na standardní kladky
- stabilita v tažné soupravě + flexibilita na pracovišti
Další informace
- nestandardní řešení, na vyžádání
Blokování směru pro šestihranné připojení
Struktura a funkce
- spojení více otočných kladek přes šestihranné tyče
- fixace otáčivého pohybu otočné kladky pomocí předpjaté pružiny v otočném věnci (otočná kladka se stane pevnou kladkou)
- při spuštění šestihranu se funkce pevné kladky ukončí
Výhody
- Při uspořádání kladek typu 6 kladek na vozík mohou prostřední kladky při vlečení převzít funkci pevných kladek a v ručním režimu uvolněním funkce pevné kladky se mohou pohybovat příčně.
Další informace
- nestandardní řešení, na vyžádání
Směrová blokace pro připojení lankovým táhlem, integrovaná
Struktura a funkce
- blokování směru je integrováno do konzoly kladky
- uvolnění blokace směru prostřednictvím lankového táhla
Výhody
- možno ovládat rukou
Další informace
- nestandardní řešení, na vyžádání
Směrová blokace pro připojení lankovým táhlem, lze instalovat dodatečně
Struktura a funkce
- závitový otvor pro připojení lankového táhla
Další informace
- nestandardní řešení, na vyžádání
Směrová blokace pro boční ovládání, lze instalovat dodatečně
Struktura a funkce
- pedál se ovládá ve vodorovném směru místo svislého
- vhodné k použití v úzkých prostorách
Další informace
- nestandardní řešení, na vyžádání