Výzvy a příležitosti

Tři otázky pro Manuela Kraibühlera, nového CSO společnosti Blickle

Pane Kraibühlere, od začátku roku 2024 jste jako Chief Sales Officer (CSO) řídil obchodní oddělení společnosti Blickle jako celek. Jaké jsou přesně vaše úkoly?

Manuel Kraibühler: Jako CSO jsem zodpovědný za všechny globální prodejní aktivity společnosti Blickle. To zahrnuje řízení přibližně 300 zaměstnanců prodeje v Rosenfeldu a v našich více než 20 zahraničních pobočkách na pěti kontinentech. Mým hlavním úkolem je společně s vedením společnosti vytvářet a realizovat globální prodejní strategii a související marketingová opatření. Stanovujeme prodejní a marketingové cíle, identifikujeme nové tržní příležitosti a koordinujeme globální aktivity s cílem dosáhnout dalšího růstu.

V současné době existuje řada globálních výzev v neustále se měnícím ekonomickém prostředí. Jak se to dotýká společnosti Blickle?

Manuel Kraibühler: Skutečně čelíme i nejistotám, jako jsou obchodní konflikty a politické napětí, které mohou ovlivnit naše podnikání. Abychom na tom byli nezávislí, spoléháme na flexibilitu a přizpůsobivost. Důležité jsou pro nás zejména tři strategické přístupy: geografická a produktová diverzifikace, investice do technologií a inovace. Geografická diverzifikace nám umožňuje rozložit naši přítomnost na mnoha trzích, abychom minimalizovali riziko spojené se závislostí na jednom trhu nebo regionu. Toho dosahujeme vstupem na nové trhy, jako je Japonsko nebo Kolumbie. Kromě toho máme velmi široké portfolio výrobků, které se používají v široké škále průmyslových odvětví - od intralogistiky a dopravníkové techniky až po strojírenství. Tato diverzifikace na úrovni výrobků zajišťuje, že jsme méně náchylní na výkyvy v jednotlivých odvětvích. Současně nadále intenzivně investujeme do technologií a inovací, zejména do digitalizace a automatizace výrobního prostředí a prodejních procesů.

Manuel KraibühlerSpolečnost Blickle se již etablovala jako světová jednička na trhu. Kde přesto vidíte další potenciál pro růst a inovace v nadcházejících letech?

Manuel Kraibühler: Je pravda, že již máme vedoucí postavení na světovém trhu, ale to v žádném případě neznamená, že usínáme na vavřínech. Naopak toto vnímáme jako motivaci k tomu, abychom se našim zákazníkům každý den osvědčili. V tomto vidím v příštích letech obrovské příležitosti. Naší největší výzvou a zároveň příležitostí je dokončení transformace z evropské na globální společnost. Vedle expanze na evropských trzích vidím potenciál růstu zejména v Severní Americe a Asii. Tyto trhy mají pro naši budoucí expanzi zásadní význam a plánujeme v těchto regionech výrazně zvýšit naši přítomnost s výrobky „Made in Germany“. Dalším klíčovým aspektem našeho budoucího směřování je rozvoj digitalizace. Důležitou roli zde hraje využití umělé inteligence. To však nemá žádný vliv na osobní kontakt s našimi zákazníky, který pro nás jako rodinnou firmu zůstává prioritou. Díky naší celosvětové prodejní síti nabízíme našim zákazníkům lokální kontaktní osobu, která jim poskytne odbornou podporu při výběru vhodného kola nebo kolečka.

Děkuji vám za rozhovor, pane Kraibühlere, a přeji vám hodně štěstí ve funkci CSO!