Přizpůsobivý a bezpečný při použití na vozovce i na kolejích

Kola s nákolkem z litého polyamidu s integrovanou samočinnou brzdou SPKGSPO 143/25K-TML-946188 a SPKGSPO 143/25K-TMR-947479

Zákazník

… je velký švýcarský výrobce hasičských vozů. Za více než 30 let společnost expedovala více než 900 vozidel. Již od založení společnosti vznikají v obci Recherswil vlastnoručně montovaná vozidla proslulé švýcarské kvality.


Úkol

Zákazník dosud musel pro pojízdné vozíky kupovat a používat prefabrikované podvozky. Protože koncoví zákazníci požadovali větší flexibilitu a více funkcí, vyvinuli konstruktéři vlastní podvozek na základě dosavadní konstrukce.

Při plánování bylo důležité zohlednit, že ve Švýcarsku jsou téměř u všech zásahů výhradně dobrovolní hasiči, takže technologie musí být co nejjednodušší kvůli nedostatečné praxi, a přesto velmi odolná. Další výzvu představovaly různé okolnosti, které jsou na různých místech zásahu. U záchranných složek jsou kladeny odlišné požadavky na podvozek než u požární techniky. Navíc se liší třeba použití ve městě nebo na venkově. Kromě toho musel být podvozek pojízdného vozíku upraven tak, aby byl vhodný pro použití na kolejích a měl samočinné brzdění, když nebude používaný.


Naše řešení

Spurkranz-Rad aus Gusspolyamid mit integrierter Totmannbremse

Základní podvozek, který jsme vyvinuli, se skládá ze dvou otočných kladek řady L-ALTH a dvou pevných kladek s integrovanou samočinnou brzdou série B-GTH. Kladky jsou opatřeny polyuretanovým běhounem Blickle Extrathane®. Po detailních konzultacích se zákazníkem navrhli konstruktéři společnosti Blickle vhodné kladky s nákolkem, které umožní bezpečné použití na kolejích: Série kol s nákolkem SPKGSPO značky Blickle vyrobené z vysoce kvalitního litého polyamidu jsou namontovány na podvozek vozíku, který je možné podle místa použití rozšířit, aby měl vozík stejný rozvor jako koleje. Díky předepnuté, integrované bubnové brzdě se systémem samočinného brzdění u dvou ze čtyř kol s nákolky bude vozík pojízdný, dokud brzdu neuvolní sami hasiči. Pokud se vozík nepoužívá, je systém blokován pomocí integrované pružiny, která se stará o brzdný účinek. Tento princip funguje jak u pevných kladek základního podvozku, když nejsou nákolky vysunuty, tak i u vysunutého podvozku díky samočinně brzděným kolům s nákolky.

Díky uzavřené konzole jsou brzdové čelisti brzdového systému dobře chráněny proti korozi a nečistotám. Účinek brzdy je tak nezávislý na vlhkosti a znečištění jízdní dráhy.


Výsledek

Po důkladném testování prototypů se systém navržený společností Blickle více než osvědčil. Zákazník je velmi spokojen s novým podvozkem, který se na trhu dokáže prosadit. Další podvozky budou již vybaveny výlučně kladkami Blickle – v případě potřeby budou i další kola vybavena nákolky a samočinnou brzdou pro použití na kolejích.


Technické informace a výhody produktů SPKGSPO 143/25K-TML-946188 a SPKGSPO 143/25K-TMR-947479

  • Nákolek z pevného litého polyamidu (PA6G)
  • Disk kola z litého polyamidu má v porovnání s diskem kola z oceli tyto výhody:

∘ Nižší hmotnost

∘ Odolnost vůči korozi

∘ Nižší cena