Varianty/příslušenství
Blokovací a brzdové systémy
Brzda kola a otočného věnce Blickle
Brzdovým systémem lze zablokovat jak valivý pohyb kola, tak i otočný pohyb vidlice v klidovém stavu (brzda kola a otočného věnce). Používají se brzdové systémy na „náběžné“ nebo „výběžné“ straně kladky, „fixní“ nebo „centrální“ systémy. Brzdový systém na „náběžné“ straně kladky, vztaženo ke směru pohybu, se nachází na přední straně kladky a „výběžný“ systém na zadní straně kladky. „Fixní“ brzdový systém se neotáčí s otočným věncem a brzdicí páka tak zůstává stále na stejném místě. „Centrální“ brzdové systémy se vyznačují tím, že lze jednou páčkou zabrzdit dvě nebo více kladek umístěných na přepravním zařízení.
Výběr vhodného brzdového systému se řídí požadavkem na pohodlnost při ovládání, montážními podmínkami a bezpečnostními předpisy pro danou aplikaci. Při použití kol s příliš měkkým běhounem/obručí (např. série kol VW, VWPP, P, PK, PS) dochází ke snížení brzdné síly.
Brzdy Blickle
Rozdíl mezi blokací otáčení a brzdou spočívá
v tom, že blokace otáčení se správně používá
v klidovém stavu k zajištění přepravního zařízení.
Brzdu lze používat během jízdy ke snížení
rychlosti. Zpravidla lze brzdu využít také jako
blokaci otáčení.
Brzda kola a otočného věnce
Blickle„stop-fix“
(dodatek k objednacímu číslu: -FI)
Brzda kola a otočného věnce
Blickle „stop-top“
(dodatek k objednacímu číslu: -ST)
Brzda kola a otočného věnce
Blickle „ideal-stop“
(dodatek k objednacímu číslu: -IS)
Pro přístrojové a transportní kladky a kladky pro
vysoké zatížení
U tohoto „výběžného“ brzdového systému se jedná
o tvarové zajištění (série LUH: silové zajištění) otočného věnce proti otáčení. Zabrždění kola
probíhá silovým zajištěním pomocí stabilního
brzdového mechanismu, dimenzovaného na velkou
bezpečnost a životnost.
Otočný věnec se aretuje zaskočením brzdového
pera do zubovité podložky. Současně se vlivem
speciálního tvaru pera zablokuje otáčení kola. (Série LUH: silové zajištění otočného věnce).
Další informace najdete zde.
Brzdový tlak je u sérií konzol LK a LKX (od průměru
kola 125 × 50 mm), LUH a LH nastavitelný, po
opotřebení kola je nastavitelný i opakovaně.
Při konstrukci tohoto brzdového systému bylo cílem
dosáhnout malého otočného rádia.
Pro kladky k transportním zařízením a kladky
pro vysoké zatížení
U tohoto „náběžného“ brzdového systému se jedná
o silové zajištění otočného věnce proti otáčení.
Kolo je silově zajištěno pomocí stabilního brzdového
mechanismu, dimenzovaného na vysokou
bezpečnost a životnost.
Brzdný tlak je nastavitelný, po opotřebení kola je
nastavitelný i opakovaně.
Otočný rádius páky brzdy leží zpravidla uvnitř
svislého otočného rádia kola.
Více informací: zde
Pro kladky k transportním zařízením a kladky
pro vysoké zatížení
U tohoto „fixního“ brzdového systému, jehož
brzdová páka se neotáčí spolu s otočnou vidlicí a
tím se může ovládat stále na stejném místě, se
jedná o silové zajištění otočného věnce proti otáčení.
U některých sérií a velikostí kladek je silové zajištění
podpořeno tvarovým zajištěním. Kolo je silově
zajištěno pomocí stabilního brzdového mechanismu,
dimenzovaného na vysokou bezpečnost a životnost.
U kladek k transportním zařízením série L, LH a LK
(od Ø kola 150 mm) je brzdný tlak nastavitelný, po
opotřebení kola je nastavitelný i opakovaně.
Brzdová páka je v případě „ideal-stop“ standardně
vybavena dvěma průchozími otvory. Takto lze
vzájemně spojit a současně ovládat dvě otočné
kladky prostřednictvím nášlapného pedálu nebo
systému tyčí.
Další informace najdete zde.
Kladky sérií konzol LK a LH s tímto brzdicím
systémem mají oproti kladkám bez brzdy
„ideal-stop“ vyšší celkovou výšku o 17 mm. Pro
vyrovnání výšek pro kladky bez této brzdy se dodává plastová adaptační deska (objednací číslo: AP3-17). Viz „varianty / příslušenství“ na příslušné straně.
Centrální brzda Blickle „central-stop“
(dodatek k objednacímu číslu: -CS…)
Centrální brzda Blickle
„central-stop“
(dodatek k objednacímu číslu: -CS…)
Brzda kola Blickle „Radstop“
(dodatek k objednacímu číslu: -RA)
Brzda kola Blickle „Radstop“
(dodatek k objednacímu číslu: -RAH)
Pro kladky na transportní zařízení série LE a LK
U tohoto brzdového systému se jedná o silové
zajištění otočného věnce proti otáčení.
Kolo je silově zajištěno pomocí stabilního brzdového
mechanismu, dimenzovaného na vysokou
bezpečnost a životnost.
Tento brzdový systém se vyznačuje tím, že lze
jednou páčkou současně zabrzdit dvě nebo více
kladek, umístěných na transportním zařízení.
V závislosti na délce brzdové páčky se dosahuje
vhodné ovládací a uvolňovací síly. Další zvláštností
je malý manipulační úhel a prostorově úsporná
konstrukce brzdného uložení. Brzdné uložení se
neotáčí spolu s otočnou kladkou.
Video o produktu si můžete prohlédnout zde.
Pro kladky na transportní zařízení a kladky pro
vysoké zatížení série L a LH
U tohoto brzdového systému se jedná o silové
zajištění otočného věnce proti otáčení. Silové
zajištění brzdy otočného věnce je doplněno
tvarovým zajištěním.
Kolo je silově zajištěno pomocí stabilního brzdového
mechanismu, dimenzovaného na vysokou
bezpečnost a životnost.
Tento brzdový systém se
vyznačuje tím, že lze jednou páčkou současně
zabrzdit dvě nebo více kladek, umístěných na
transportním zařízení.
V závislosti na délce brzdové páčky tím poskytuje
pohodlné síly k ovládání a uvolnění. Další zvláštností
je malý manipulační úhel a prostorově úsporná
konstrukce brzdného uložení. Brzdné uložení se
neotáčí spolu s otočnou kladkou.
Brzdný tlak je nastavitelný, po opotřebení kola je
nastavitelný i opakovaně.
Pro kladky pro vysoké zatížení (ovládané nohou)
resp. přístrojové a kompaktní kladky
U tohoto brzdového systému je kolo silově zajištěno
pomocí jednoduchého, velmi stabilního brzdového
mechanismu, dimenzovaného na velkou bezpečnost
a životnost. Brzda kola se ovládá nohou a vyvíjí
velmi vysokou brzdicí sílu, takže mohou být
zafixovány i nejtěžší náklady. U dvojité kladky působí
brzda na obě kola.
Zatímco u kladek pro vysoké zatížení je blokace kola
Radstop provedena jako „náběžný“ brzdový systém,
varianta blokace kola Radstop odpovídá u přístrojových a kompaktních kladek „výběžnému“
brzdovému systému.
Pro kladky s vysokým zatížením (ovládaná
rukou)
U tohoto brzdového systému je kolo silově zajištěno
pomocí jednoduchého, velmi stabilního brzdového
mechanismu, dimenzovaného na velkou bezpečnost
a životnost. Brzda kola se ovládá rukou a vyvíjí velmi
vysokou brzdicí sílu, takže mohou být zafixovány i
nejtěžší náklady. U dvojité kladky působí brzda na
obě kola.
Brzdy / brzdicí patky / zvedací patky
Bubnová brzda Blickle
(dodatek k objednacímu číslu: -TB / -TBL /
-TBR)
Samočinná brzda Blickle
(dodatek k objednacímu číslu: -TML /
-TMR)
Brzdící patka Blickle
(objednací číslo: FF…)
Zvedací patka Blickle
(objednací číslo: -WH…)
U této brzdy se při aktivaci natlačí na litinový disk v
bubnovém provedení dvě brzdové čelisti,
integrované v disku.
Bubnová brzda se vyznačuje vysokým brzdným
účinkem, ačkoli je při ovládání brzdy zapotřebí
pouze nepatrná síla. Brzdu lze ovládat různými
způsoby, jako jsou táhlo nebo bovden.
Díky uzavřenému tělesu jsou čelisti brzdy
maximálně chráněny před nečistotami a korozí. Tím
je účinnost brzdy nezávislá na vlhkosti a znečištění
jízdního povrchu.
Více informací najdete zde.
Viz bubnová brzda v rubrice Speciální řešení.
Samočinná brzda vychází z bubnově bržděné
kladky, u které je ale díky integrovanému peru
zajištěn brzdný účinek, i když brzda není aktivována.
Brzdu lze uvolnit pomocí táhla nebo bovdenu.
Více informací najdete zde.
Samočinné brzdy se dodávají v levém (dodatek k
objednacímu číslu: -TML) nebo pravém (dodatek k
objednacímu číslu: -TMR) provedení. Samočinné
brzdy jsou k dispozici také pro otočné kladky. U
samočinných brzd bez blokace otočného věnce s
dodatkem k objednacímu číslu -TM13 a u
samočinných brzd s blokací otočného věnce s
dodatkem k objednacímu číslu -TTM13.
Viz samočinná brzda v rubrice Speciální řešení.
Brzdící patky se používají k aretaci transportních
zařízení v pozici stání. Připevňují se přímo na
transportní zařízení. Jednoduchým spuštěním
aretační páčky je transportní zařízení trochu
nadlehčeno, aniž by bylo zcela nadzvednuto.
Při stlačení se aretační patka propruží asi o 10 mm.
Maximální přítlačná síla v kombinaci s odpovídající
otočnou a pevnou kladkou je přitom cca 60 kg.
Galvanicky zinkováno, modré chromátování
(pasivace), neobsahuje chrom VI.
Viz brzdicí patka v rubrice Speciální řešení.
Více informací: zde.
Objednací číslo |
Celková výška |
Celková výška |
||
FF 100-1 |
108 |
138 |
||
FF 125-1 |
133 |
163 |
||
FF 125 |
142 |
180 |
||
FF 150 |
170 |
208 |
||
FF 160 |
175 |
213 |
||
FF 200 |
217 |
255 |
Zvedací patky Blickle se používají k nadzvednutí
transportních zařízení v pozici stání. Zvedací patka
se připevňuje přímo k transportnímu zařízení.
Spuštěním páčky se transportní zařízení nadzdvihne.
Zvedací patky se kombinují s různými sériemi
kladek. Optimální je použití zvedáku v případě, je-li
celková výška spuštěného zvedáku (H1) o 5 mm
větší než celková výška nasazené otočné či pevné
kladky. Zdvihací síla činí v závislosti na hmotnosti
obsluhující osoby 150 kg až 250 kg. Vertikální
zatížení zvedací patky nesmí ve zvednutém stavu
překročit 500 kg.
Viz zvedací patka v rubrice Speciální řešení.
Objednací číslo |
Celková výška |
Celková výška |
||
WH 160 |
166 |
209 |
||
WH 200 |
207 |
250 |
||
WH 250 |
257 |
300 |
Blokování směru
Blokování směru Blickle pro
otočné kladky z ocelového
plechu
(objednací číslo: RI…)
Blokování směru Blickle pro
otočné ocelové svařované kladky
(dodatek k objednacímu číslu: -RI4)
Blokování směru Blickle pro
otočné kladky s vysokým zatížením
(dodatek k objednacímu číslu: -RI4H)
Brzda kola a blokování směru pro
otočné kladky z plastu
(dodatek k objednacímu číslu: -RIFI)
Blokování směru fixuje otočný pohyb kladky s
otočnou vidlicí v určeném směru. Při blokování
směru tak otočná kladka přebírá funkci pevné
kladky.
Toto blokování směru se dodává jako samostatný
díl, který je třeba k otočné kladce namontovat.
Dodatečná montáž je také možná, protože použité konzoly otočných kladek nevyžadují žádnou další
technickou úpravu.
Tento doplněk se dodává k různým sériím otočných
kladek.
Blokování směru fixuje otočný pohyb kladky s
otočnou vidlicí v určeném směru. Při blokování
směru tak otočná kladka přebírá funkci pevné
kladky.
Toto blokování směru je navařeno na základovou
desku a tvoří s kladkou jednu integrovanou
jednotku. Blokování směru nabízí kromě standardní
polohy 90° (dodatek k objednacímu číslu: -RI4, čtyři
fixní polohy) také provedení jiných fixací dle přání
zákazníka. Toto provedení je robustní a vhodné pro kladky pro vysoké zatížení.
Tento doplněk se dodává k různým sériím ocelových
svařovaných otočných kladek pro vysoké zatížení.
Blokování směru fixuje otočný pohyb kladky s
otočnou vidlicí v určeném směru. Při blokování
směru tak otočná kladka přebírá funkci pevné
kladky.
Toto blokování směru tvoří se základovou deskou
jednu integrovanou jednotku. Toto blokování směru
nabízí čtyři fixní polohy (90°), které se aretují
zasunutím zajišťovacího kolíku. Toto provedení je
velmi robustní a vhodné pro kladky pro vysoké
zatížení.
Tento doplněk se dodává k různým sériím ocelových
svařovaných otočných kladek pro vysoké zatížení.
Pro otočné kladky série Blickle MOVE s průměrem
kola 125 mm je k dispozici kombinace blokování
směru s blokací otáčení (brzdou kola). Ovládání
probíhá prostřednictvím dvoudílného pedálu. Levou
pákou se zapíná celková blokace a pravou pákou se
aktivuje blokování směru.
U tohoto „výběžného“ brzdového systému je nejprve
otočný věnec tvarově zajištěn proti otáčení. Je
aretován zapadnutím brzdného pera do ozubené
podložky. V následujícím kroku dojde k dodatečné
blokaci kola.
detailní pohled na blokaci směru
Ostatní příslušenství
Automatické obnovení směru
(dodatek k objednacímu číslu: -RIR2)
Protivláknový kryt
(dodatek k objednacímu číslu: -FA, resp.
„KA“ nebo „KF“ v objednacím čísle)
Ochrana proti poranění nohou
(dodatek k objednacímu číslu: -FS, -FP,
resp. -FG)
Ochranný kotouč
(objednací číslo: AW…, AG…, resp.
ARG…)
Krytka náboje koncového kola
Krytka STARLOCK®z nerezové
oceli
(objednací číslo: ST-KA…)
PTFE potažené
nerezové pouzdro
(objednací číslo: XAT…)
Zpětné stavění směru srovnává v nezatíženém stavu
postavení otočné kladky do určeného směru. Tato
mechanika snižuje poruchy v manipulaci s
transportními vozíky, používanými v automatických
provozech a také v nakládacích a vykládacích
stanicích.
Mechanika RIR2 je dimenzována na obzvlášť
dlouhou životnost.
K videu s produktem
Podle potřeb zákazníka jsou možná zvláštní
provedení vratných sil a ustavení.
Ochranné kryty proti namotávání vláken jsou
lisovány z ocelového plechu, pozinkovány, modře
chromátovány (pasivovány), neobsahují chrom VI
(dodatek k objednacímu číslu: -FA) nebo jsou
vstřikovány z umělé hmoty („KA“ nebo „KF“ v
objednacím čísle).
Zabraňují namotávání vláken na osu kola, což by
mohlo vést k zablokování kola.
U varianty „KA“ zakrývá protivláknový kryt náboj
kola.
U varianty „KF“ zakrývá protivláknový kryt kromě
náboje také rámový středník kola.
Tento doplněk se dodává k mnoha sériím otočných a pevných kladek.
Ochrana proti poranění nohou se dodává lisovaná z
ocelového plechu a galvanicky zinkovaná, s modrým
chromátováním a bez obsahu chromu VI (dodatek k
objednacímu číslu: -FS). U ocelových svařovaných
kladek (série LO/LS) je ochrana proti poranění nohou
vyrobena z robustní svařované konstrukce. U
nerezových kladek je ochrana proti poranění nohou
vyrobena z pevné vstřikované umělé hmoty (polyetylénu)
(dodatek k objednacímu číslu: -FP). Ochrana
proti poranění nohou je našroubovaná nebo
navařená na těleso kladky a chrání před poraněním
nohou. Vzdálenost od podlahy standardně činí
15–25 mm.
Jako zvláštní provedení lze dodat variantu s jinou
vzdáleností od podlahy nebo také provedení s
pružinou, galvanicky zinkované, modré
chromátování (pasivace), bez obsahu chromu VI
(dodatek k objednacímu číslu: -FG).
Tento doplněk se dodává k mnoha sériím otočných a pevných kladek.
Ochranné kotouče redukují při kolizi nebezpečí
poškození stěn a přepravního zařízení.
Ochranné kotouče pro trubky a čtyřhranné profily
jsou z polyethylenu nebo plné gumy a dodávají se v
barvách šedobílé, stříbrošedé nebo šedé. Ochranné
kotouče jsou připevněny nebo nasazeny na trubkový
rám z vnější strany přepravního zařízení.
Pro umělohmotné kladky Blickle WAVE lze navíc
dodat otočné ochranné kotouče (dodatek k
objednacímu číslu: -AMW(X), -AMG(X)). Zabraňují
ještě i odření stěn.
Uchycují se šroubem přímo na kladky.
Krytky náboje jsou lisovány z ocelového plechu,
galvanicky zinkovány, modře chromátovány
(pasivovány), bez obsahu chromu VI.
Chrání u koncových kol vnější kuličkové ložisko před nečistotami, prachem apod., mimoto zakrývají
konec osy, resp. uchycení kola. Kuličkové ložisko je
na vnější straně náboje zasazeno nepatrně hlouběji
tak, aby byla možná bezproblémová montáž krytu
náboje na osazení pro ložiska v náboji kola. Tím se
zkrátí montážní délka.
Tento doplněk se dodává k různým sériím kol.
S krytkami STARLOCK®lze lehká kola na ose jednoduše fixovat. Přitom je na osu nasazeno kolo jakožto koncové kolo a krytka STARLOCK® je natlačena na vnější konec osy. Krytky STARLOCK®jsou k dispozici pro následující průměry osy: 12, 15, 20 a 25 mm.
Nerezové pouzdro v ose kola potažené PTFE se
skládá z nerezové trubky a PTFE vrstvy. V provozu
(za rotace a zatížení) se PTFE vrstva roztáhne a
přilne k vnitřní straně otvoru kluzného ložiska kola.
Při tom vzniká žádoucí kluzné uložení (PTFE/nerez)
s vynikajícími kluznými vlastnostmi. To umožňuje
snížit hlukové emise.
Toto příslušenství je k dispozici pro různé teplotně
odolné série kol. Různé teplotně odolné kladky sérií kol PHN a VKHT se již standardně nabízejí s nerezovým pouzdrem v
ose kola potaženým PTFE.