Bezpečná cesta pro motory

Těžká dvojitá kolečka Blickle umožňují spolehlivou manipulaci

Zákazník

Čínský výrobce motorů s 96 000 zaměstnanci je společným podnikem leteckého a kosmického koncernu a výrobce osobních letadel. Společnost plánovala stavbu nového nosného vozidla pro přepravu leteckých motorů. To vyžadovalo speciální kolečka.


Výzva

Požadavky byly jasné. Přepravní vozidlo muselo být vybaveno čtyřmi odpruženými otočnými kolečky s brzdou a směrovou aretací, protože celkové zatížení při přepravě dosahovalo až 15 tun. Nosné vozidlo se pohybuje po rovném povrchu a mělo by být poháněno elektrickým proudem. Maximální rychlost je pět kilometrů za hodinu.


Naše řešení

Schwerlast-Doppelrolle LSDFE-GTHSpolečnost Blickle je dodavatelem tohoto výrobce motorů již mnoho let. Proto byla švábskému specialistovi na kola a kolečka zaslána také poptávka na tyto výrobky vyrobené na zakázku. Jeho oddělení výzkumu a vývoje podrobně analyzovalo požadavky a okamžitě nabídlo řešení: těžká dvojitá otočná kolečka se sériovým označením LSDFE-GTH. Kolečka jsou vyrobena z vysoce kvalitního reakčně litého polyuretanového elastomeru Blickle Extrathane. To zajišťuje tichý chod a nízký valivý odpor. Konstrukce je šetrná k podlaze a odolná proti oděru. Kladka má mimořádně robustní svařovanou ocelovou konstrukci a je chráněna proti prachu a stříkající vodě. Kolečko odolává mnoha agresivním médiím a je odolné vůči teplotám od mínus 25 do plus 70 stupňů Celsia. Každé kolečko má v držáku průchozí otvor, do kterého může uživatel vložit zvedací páku pro ruční řízení.

Společnost Blickle nakonec zvítězila nad konkurencí a získala zakázku. Rozhodujícími faktory pro toto rozhodnutí byly mimo jiné rychlá reakce na poptávku a podrobný návrh řešení. Specialista na kola a kolečka bodoval také díky krátkým dodacím lhůtám.


Výsledek

Díky speciálnímu řešení společnosti Blickle byla optimalizována manipulace s leteckými motory o hmotnosti několika tun. Odpružená kolečka znatelně snižují vibrace při přepravě. Směrová aretace zajišťuje, že po aktivaci aretace jede nosné vozidlo vždy v přímém směru. Pomocí průchozího otvoru lze jemně doladit otáčení koleček v příslušné poloze. Tyto výhody přesvědčily čínský společný podnik, aby vybavil několik přepravních vozíků vývojem od společnosti Rosenfeld.